ChatGPT בעברית ?

עדכון אחרון פברואר 2023

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך גם הדרכים שבהן אנו יכולים ליצור תוכן. כלים אוטומטיים ליצירת תוכן המבוססים על בינה מלאכותית מציעים דרך יעילה ליצירת תוכן במהירות ובדייקנות. במאמר זה נחקור את הפוטנציאל של כלים אלה, את היתרונות והחסרונות שלהם, ומה צריך לקחת בחשבון בעת שימוש בכלי יצירת תוכן אוטומטי מבוססי בינה מלאכותית כאשר רוצים לייצר טקסטים בשפה העברית.

עם עליית הצריכה העולמית של תוכן דיגיטלי, ישנה גם דרישה גוברת לדרכים יעילות ליצירת תוכן. כדי לענות על צורך זה, כלים אוטומטיים מבוססי בינה מלאכותית ליצירת תוכן כמו GPT-3, ChatGPT וכלים נוספים אשר מבוססים על טכנולוגיית הטרנספורמים (Transformers) נהפכו פופולריים. כלים אלה משתמשים באלגוריתמים של בינה מלאכותית (AI) כדי ליצור תוכן באופן אוטומטי בהתאם להוראת המשתמש דבר אשר חוסך זמן ומשאבים יקרים ומאפשר שליטה מלאה על התוכן שנוצר.

אחד היתרונות העיקריים של שימוש בכלי יצירת תוכן אוטומטיים מבוססי בינה מלאכותית הוא החיסכון בזמן ובמשאבים שהם מציעים. על ידי אוטומציה של תהליך יצירת התוכן, עסקים יכולים לחסוך זמן וכסף. בנוסף, כלים אוטומטיים ליצירת תוכן המבוססים על בינה מלאכותית יכולים לייצר תוכן במהירות ובדייקנות רבה יותר מאשר תהליכים ידניים, וכתוצאה מכך ניתן לקבל תכנים מדויקים ועקביים.

תמיכה בשפה העברית

לאור היתרונות הללו, התפתח השימוש בכלים אלה והפך לנפוץ מאוד, אך בעיקר בשפה האנגלית, אם כן נשאלת השאלה מדוע כלים אלה לא משמשים ליצירת תוכן בשפה העברית?

בשפה העברית לאור מורכבותה ישנם קשיים נוספים כאשר רוצים להשתמש בכלים אלה

זמינות נתונים היא אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני טכנולוגיית בינה מלאכותית גנרטיבית בעברית. למרות העובדה שעברית מדוברת על ידי מיליוני אנשים ברחבי העולם, עדיין חסרים מאגרי נתונים זמינים ומשאבים לאימון ובדיקה של מודלים של בינה מלאכותית. משמעות הדבר היא שמפתחי בינה מלאכותית צריכים להסתמך על מאגרי נתונים קיימים בשפות אחרות שאולי אינם מייצגים את השפה כולה. בנוסף, הזמינות של כלי קוד פתוח וספריות לפיתוח יישומי בינה מלאכותית בעברית מוגבלת, מה שמקשה על מפתחים ליצור מודלים חזקים של בינה מלאכותית בשפה.

אתגר נוסף הקשור לטכנולוגיית בינה מלאכותית גנרטיבית בעברית הוא מורכבות השפה. עברית היא שפה שמורכבת מהטיות רבות, כלומר מילים יכולות לשנות את צורתן בהתאם להקשר. זה מקשה על מודלים של בינה מלאכותית לזהות ולעבד מילים במדויק, כמו גם להבין את הניואנסים של השפה. בנוסף, העברית מכילה ניבים וביטויים רבים הייחודיים לשפה, מה שהופך את הפרשנות המדויקת של השפה למאתגרת עוד יותר.

לבסוף, ישנם שיקולים תרבותיים שיש לקחת בחשבון בעת יישום טכנולוגיית בינה מלאכותית גנרטיבית בעברית. לדוגמה, מילים וביטויים עבריים מסוימים עשויים להיחשב פוגעניים או בלתי הולמים, בהתאם להקשר שבו הם משמשים. בנוסף, התייחסויות דתיות או תרבותיות מסוימות עשויות להתפרש באופן שגוי אם אינן מובנות כראוי. ככזה, חשוב שמפתחים יהיו מודעים להשלכות התרבותיות של מודלי הבינה המלאכותית שלהם לפני שהם פורסים אותם.

שיקולים לשימוש בכלי בינה מלאכותית

על כן כאשר בוחרים כלי אוטומטי ליצירת תוכן בעברית, ישנם מספר גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון.

ראשית, הכלי צריך להיות מתוכנן במיוחד לעברית ולהיות בעל הבנה טובה של הדקדוק והתחביר של השפה. שנית, הכלי צריך להיות מסוגל לייצר תוכן יצירתי ומרתק. לבסוף, הכלי אמור להיות מסוגל לייצר תוכן במהירות ובדייקנות ומספיק ידידותי למשתמש, כך שהוא יכול לשמש כל אחד ללא קשר לידע הטכני שלהם.

בנוסף כדאי לזכור גם את מטרת התוכן. לדוגמה, אם התוכן נועד למשוך לקוחות, אז דיוק והבנה של ההקשר הם המפתח. חשוב גם לבדוק אם יש השלכות אתיות פוטנציאליות, כגון פרטיות או בעיות של זכויות יוצרים. ולוודא שהכלי גם יכול לייצר תוכן רלוונטי ועדכני.

ל-ChatGPT וטכנולוגיות דומות יש פוטנציאל לחולל מהפכה באופן שבו אנו מייצרים טקסט בשפה העברית. עם זאת, מאחר והתמיכה בעברית עדיין לא מלאה יש לא מעט אתגרים בבואנו להשתמש בכלים המבוססים על הטכנולוגיה. לכן חשוב לבחור את הכלים שעברו התאמה לשפה ולקחת בחשבון את האתגרים בשפה ובטכנולוגיה, כך יהיה ניתן להפיק את המירב מהשימוש ולייצר תוכן איכותי בעברית במהירות ובקלות.

נסו את פולי עכשיו

רוצים לראות את פולי בפעולה?

הצטרפו לאלפי לקוחות שכבר חוסכים למעלה מ-6 שעות שבועיות של יצירת תוכן על ידי שימוש בפולי