יצירת טקסטים בעברית עם פולי - טיפים לשימוש נכון

עדכון אחרון אוגוסט 2023

פולי הוא שירות יצירת תוכן המבוסס על בינה מלאכותית שמקל על יצירת טקסטים ותמונות בעברית. פולי יכול לעזור בתרחישים רבים ושונים, כגון יצירת טקסטים שיווקיים, מאמרים, תסריטים לוידאו, כתיבת פוסטים לבלוג ועוד. על מנת לקבל את התוצאות המיטביות ולמקסם את הפוטנציאל של השירות חשוב להשתמש בפולי בצורה נכונה. הנה כמה טיפים לשימוש נכון בפולי:

1. בחרו את סוג היצירה הנכון

בחירת סוג היצירה הנכון בעת השימוש בפולי היא חיונית להשגת תוצאות אופטימליות. על ידי ציון מדויק של סוג התוכן הרצוי, פולי יכול להתאים את הגישה שלו וליצור טקסטים שמתאימים במדויק לצרכים שלכם. זה מבטיח פלט מקצועי ואינפורמטיבי שמעביר ביעילות את המסר המיועד.

לדוגמא כאשר רוצים לייצר כתבה שלמה לבלוג על יעדים מומלצים בגרמניה, כדאי לבחור בסוג היצירה ״מאמר״ וכן להתאים את סגנון היצירה.

לעומת זאת אם רוצים רק לייצר פסקת פתיחה למאמר בנושא, עדיף לבחור ״משימת כתיבה כללית״ ושם להנחות את פולי לייצר פסקת מבוא. לדוגמא: ״כתוב פסקת מבוא לכתבה שמדברת על יעדים מומלצים לטיול בגרמניה״ כמובן שכדאי במקרה זה גם לבחור באורך הנכון בכדי שיתאים לסדר גודל של פסקה.

2. נסו להיות מדוייקים במשמעות

עברית היא שפה עם הרבה מילים בעלות משמעויות כפולות, ולכן חשוב לדייק כדי לוודא שהמודל מבין את הכיוון שלכם, כאשר אתם מתארים את המשימה ואת התוכן שאתם רוצים לייצר.

לדוגמא בעת יצירת מאמרים מומלץ לספק את המבנה הרצוי :

״מאמר על יתרונות בתזונה טבעונית, השתמש במבנה הבא:

  1. מהי תזונה טבעונית?
  2. היתרונות בתזונה טבעונית קבועה
  3. תפריט טבעוני לדוגמא
  4. סיכונים אפשריים בתזונה טבעונית
  5. סיום״

הוראה זו תנחה את המודל לייצר את המאמר במבנה הרצוי וכך ניתן להבטיח כיסוי של נושאים רצויים. שימו לב שגם אם פולי לא יקבל מבנה בהנחיה, עדיין יווצר מבנה מתאים לכתבה באופן אוטומטי. מבנה זה יכלול מבוא, פסקת סיכום ומספר פסקאות שמדברות על הנושא.

דבר נוסף שיכול להקל על המודל בהבנת כפל משמעויות הוא שימוש בפיסוק נכון.

כמו כן מומלץ לכתוב משפטים שלמים עם הוראות ברורות לדוגמא במקום:

״פוסט - תהליך יצירה של תוכן בשפה העברית״

עדיף לרשום

״פוסט שמסביר על תהליך יצירה של תוכן בשפה העברית״

במקרים בהם פולי לא מצליח להבין את הכוונה שלכם בגלל שלמילה בעברית יש משמעויות נוספות, ניתן להוסיף את המשמעות הרלוונטית בשפה האנגלית (או בכל שפה אחרת).

לדוגמא בכדי לכתוב פוסט על ״הנדסאי״ ולוודא שפולי לא מתבלבל עם מהנדס ניתן לספק את ההנחיה הבאה:

״הסבר על תואר הנדסאי (Practical Engineer) ולמה כדאי ללמוד אותו כולל סקר שכר עדכני״

דוגמא נוספת למילה ״עכבר״ יש מספר משמעויות, בכדי לכתוב מאמר על עכברים למחשב ולוודא שפולי מבין את הכוונה ניתן לכתוב את ההנחיה הבאה:

״סקירה על העכברים(Computer Mouse) הטובים ביותר״

3. שלבו דוגמאות וספקו רקע

המודל לא מכיר את העסק שלכם (אלא אם כן אתם גוגל) ולא יודע בדיוק מה אתם עושים, אבל הוא יכול ללמוד! לדוגמה, בעת כתיבה על מוצר או שירות, נסו לספק מידע רב ככל האפשר על המוצר או השירות. דוגמה טובה לכך תהיה לספר על הרקע של החברה ואת כל התכונות הייחודיות שיש למוצר או לשירות. בדרך זו, תוכלו לקבל טקסטים הרבה יותר רלוונטיים בשבילכם.

כמובן שאין צורך לספק את הרקע בכל פעם מחדש וניתן לייצר תבנית אישית שכבר תכיל את כל המידע הרלוונטי.

לדוגמא הנה הנחיה שמשמשת אותנו לכתוב פוסטים לפייסבוק של פולי:

״ פולי הוא שירות יצירת תוכן בשפה העברית המאפשר יצירה של טקסטים ותמונות בקלות באמצעות בינה מלאכותית.

---

פוסט קצר שמשתף בטיפים לשימוש נכון בפולי״

ניתן להרחיב את שורת הפתיחה לפסקה או אפילו למספר פסקאות שמספקות את הרקע הרלוונטי ובנוסף ניתן גם להשתמש ביכולת מאגרי המידע והחיפוש באינטרנט בכדי להעשיר במידע רלוונטי על העסק מקבצים או ממידע שקיים באינטרנט.

4. השתמשו בכינויי גוף ספציפיים

אחד האתגרים בשפה העברית הוא שהמבנה שלה מורכב ויש צורות פועל שונות לזכר ולנקבה. המודל מכיר בכך ועדיין יעזור מאוד אם תהיו כמה שיותר ברורים לגבי המגדר מתאים. לדוגמה, הנחיה לא טובה תהיה "כתוב על לקוח שביצע רכישה". הנחיה טובה תהיה "כתוב על לקוחה שבדיוק רכשה מוצר מהחנות שלנו".

5. שימו לב לשמות

המודל מפרש לעתים קרובות שמות פרטיים בצורה לא נכונה,לכן כדאי לספק כמה שיותר הקשר סביב שמות, ובנוסף חשוב לשים לב לתוצאות היצירה ולוודא שהתיקונים הרלוונטיים נעשים בעריכה במידת הצורך.

דוגמא לא טובה :״כתוב בדיחה על חיים שתמיד מאחר״

דוגמא טובה: ״כתוב בדיחה על מישהו שקוראים לו חיים שתמיד מאחר״

6. שימוש בראשי תיבות

כאשר משתמשים בראשי תיבות חשוב להשתמש בגרשיים לדוגמא כב״א (כיבוי אש), רס״ר וכו׳. באופן כללי למודל יהיה קל יותר להתמודד עם הצורה המורחבת של המילה, כך שבמידת האפשר נסו להימנע משימוש בראשי התיבות.

7. שימוש במילים לועזיות

למודל קשה יותר להתמודד עם מילים לועזיות שנכתבות בתעתיק ולכן עדיף להשתמש במילה העברית המתאימה או לחלופין לכתוב בשפת המקור לדוגמא: במקום ״הד האנטר״ עדיף להשתמש ב״צייד ראשים״ או "Headhunter". בנוסף כאשר מתעתקים ביטויים מומלץ להוסיף מקף ״-״ בין המילים לדוגמא: ״הד-האנטר״.

8. נסו מספר פעמים

בכל פעם המודל מפיק תוצאות מעט שונות בהתאם לטקסט שתספקו לו, לכן מומלץ לנסות כמה פעמים וגם להשתמש ביכולת ״הנחיית המשך״. בנוסף, ניתן גם לבצע שינויים קטנים בין לבין בהנחיה, ולבחור את התוצאה הטובה ביותר או לשלב מספר תוצאות לקבלת הטקסט המוצלח ביותר.

שימוש נכון בפולי יכול לחסוך זמן, כמו גם לספק תוצאות מדויקות יותר מאשר כתיבה ידנית. הטיפים הללו יכולים לעזור לכם להפיק את המרב מהשירות ולייצר טקסטים נהדרים במהירות ובקלות.

אם אתם עדיין לא מצליחים לקבל את התוצאה הרצויה, צרו איתנו קשר ונשמח לסייע!

נסו את פולי עכשיו

רוצים לראות את פולי בפעולה?

הצטרפו לאלפי לקוחות שכבר חוסכים למעלה מ-6 שעות שבועיות של יצירת תוכן על ידי שימוש בפולי